10-20% af din omsætning?

“Hovedparten af vores brands driver mellem 10 og 20% af deres omsætning gennem e-mail”

Christian Arnstedt

Er e-mail dødt?

Jeg er enormt glad for det“, udtaler Christian Arnstedt,

Og den glæde forstår man godt, når han udtaler, at hovedparten af hans brands driver mellem 10 og 20% af omsætningen gennem e-mail.

40x ROI

e-mail marketing har altid haft ry for at være en særdeles atrrativ kanal rent økonomisk. Sådan har det været i flere årtier og løven er enig.

E-mail er ubetinget en af de mest profitable kanaler

Det koster meget meget lidt at sende 50.000 e-mails ud som måske giver et par hundrede tusinde kroner i omsætning, hvis du har en god e-mail

240 emails

I perioden 28. juni til og med 10. oktober 2022, har jeg modtaget 240 fra løvens brands.

Og der er forholdsvis stor forskel på, hvad de enkelte brands har sendt. Og ikke sendt.

Nogle brands har sendt relativt mange e-mail. Andre lidt færre, mens enkelte slet ikke har sendt noget.

Få det fulde over blik her.

Emojis, ALL CAPS…?

Emojis splitter vandene. Er det en god eller en mindre god idé at bruge emojis. i emnelinien? Og hvordan forholdet sig med ALL CAPS?

Find ud af i hvilket omfang Christian Arnstedts brands anvender både emojis og ALL CAPS i emnelinierne.

Mandag eller torsdag?

Mange selvudnævnte eksperter har holdninger til hvilke dage, der er bedst i forhold til at sende e-mails.

For langt de fleste gælder, at de nok ville langt bedre stillet, hvis de fokuserede mere på rent faktisk at sende noget fremfor at nørde hvilken dag, der er bedst.

Kig med og se, hvornår en løve sender e-mails.

 

Morgen, middag eller aften?

Eller om natten. Eller måske bare spredt tilfældigt ud over alle døgnets 24 timer?

Hvilken tid på døgnet sender løvens brands sine e-mails? Og hvad kan du lære af det?

Tænk hvis der var en rød tråd…

 

Navn i emnelinien?

Langt de fleste e-mail systemer kan “merge” modtagerens navn i emnelinien. Det betyder kort og godt, at du kan lave dynamiske emnelinier, som er tilpasset den enkelte modtager.

Det store spørgsmål er. Benytter løvens brands sig af denne mulighed?

Find ud af det.

 

Hvad sker der de første 24 timer?

Mange oplever, at den aller højeste åbningsrate sker i den første e-mail de sender. Hvis denne e-mail vel at mærke bliver sendt i umiddelbar forlængelse af at personen tilmelder sig.

Find ud af, hvad løvens brands gør indenfor de første 24 timer efter nogen har tilmeldt sig.

 

Brands

Løven Christian Arnstedt er medstifter af Blazar Capital, der har investeret i mere end 20 forskellige virksomheder. Eller brands som han vist foretrækker at kalde dem.

Hovedparten af disse brands opererer i segmentet “direct-to-consumer eCommerce“.